Populaire berichten

donderdag 29 december 2011

Kerst


Kerst viel dit jaar in het weekend. Zaterdag was de kerstavond. Als je heel snel moe wordt is het heel verstandig dat je goed uitrust voordat alle gezelligheid los barst. Dus donderdag avond klaverjassen met vrienden en wijn tot half 2 in de nacht is niet echt slim. Vrijdag lichtelijk brak wakker worden zou een teken moeten zijn om het echt rustig aan te doen. Als je vervolgens op vrijdag een biertje in de stad gaat drinken tot 3 uur in de nacht is ook niet echt het beste idee. Dat was voor mij de start van kerst dit jaar. Ik dacht dat ik het allemaal wel aan zou kunnen.

Zaterdag werd ik echt een beetje draaierig wakker. Ik voelde me niet zo heel erg goed. Ik had afgesproken om naar mijn schoonouders te gaan om het dessert voor 1e kerstdag te maken. Dat ging allemaal goed, maar ik zou die avond nog 180 km moeten rijden om bij mijn ouders te komen. Mijn vriendin moest werken en ik had geen zin om alleen op de bank te zitten. Uiteindelijk hoefde mijn vriendin niet te werken en ben ik alleen naar Maarn gereden, want Marije wilde lekker op de bank uitrusten. Ook het naar Maarn rijden ging goed. Het eten was heerlijk en het was erg gezellig met mijn broertje en zijn vriendin bij mijn ouders.

Na mijn ouders ben ik met vriendin nog even naar haar ouders gegaan voor een familieavond. Was heel erg leuk, maar weer lagen we pas om 3 uur in bed. En dan wordt je zondag gebroken wakker, wetend dat er nog 3 avonden komen. Pfffff….. Het was weer heel gezellig en gelukkig was iedereen moe dus lagen we er vroeg in. Zondag zijn we naar mijn ouders gegaan met zijn tweeën en dat was weer een lekker rustig avondje. Heerlijk rijsttafel gegeten, door mijn moeder zelf gemaakt. Mijn vriendin begon toen helaas ziek te worden, die lag te hoesten en proesten in bed, dus slecht geslapen. Het is natuurlijk voor haar het meest vervelend en het is fijn dat ik een beetje voor haar kan zorgen, daar put ik kracht uit.

Derde kerstdag hadden we nog een diner met vrienden van Marije. Cadeautjes en gedichten erbij, vijf gangen diner en heel veel lekkere wijn. Je raad het al, het werd weer lekker laat. Na al deze hectische dagen krijg ik toch weer meer klachten. De vermoeidheid eist zijn tol. Tintelingen worden heftiger, slaap vatten wordt moeilijker, praten en scherp kijken wordt lastiger, ik wordt gewoon van top tot teen minder fit. En ik ben 3 kilo zwaarder dan een week geleden.

Maar het is een prijs die ik graag betaal. De gezelligheid maakt alles goed. Iedereen is immers brak deze dagen, dat hoort een beetje bij kerst denk ik. En er is tijd zat om te slapen en uit te rusten. Nou ja… Over 2 dagen staat er een mannetje of 40 oud en nieuw te vieren hier en ik moet zo meteen beginnen met koken. Maar ook dat zal vast wel weer heel gezellig worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten