Populaire berichten

vrijdag 6 januari 2012

Valeriaan

Kerst was mega zoals ik al had aangegeven. Maar ook mega zwaar. Oud en nieuw hebben Marije en ik rustig gevierd. Nou ja, redelijk rustig. Na achten is er in totaal een mannetje of 30 de jaarwisseling komen vieren hier. Al mijn vrienden waren er en een aantal van Marije. Sommige vrienden van Marije raken nog een beetje gestrest van mijn aanwezigheid geloof ik. En stress is niet goed voor je.

Na achten liep het hier dus lekker vol. We hadden erwtensoep gemaakt en een aantal lekkere hapjes. Ook hadden we wat bier en wijn gehaald voor de zekerheid, want iedereen zou zijn eigen drank meenemen. Meestal halen mensen te weinig, dit keer was dat niet zo. Ik denk dat het precies goed was ingeschat door iedereen. Top! Natuurlijk is een huis vol mensen best intensief, maar het was heel erg gezellig en ik heb het zeer rustig aangedaan. Ben zelfs niet dronken geworden. Rond half 1 waren de meeste mensen weg naar een party waar Marije en ik niet heen wilden. Uiteindelijk is Marije denk ik voor mij thuis gebleven, wat ik intens waardeer, want we hebben echt een leuke avond met 2 vrienden gehad. Ik denk dat ze er uiteindelijk zelf ook heel blij mee was. 1 Januari waren we in ieder geval niet brak!

In een van mijn vorige stukjes zei ik dat het beter met me ging. Ik denk dat het met ups en downs gaat. Na zo een zware periode ren ik achteruit. Klachten nemen heel erg toe en ik ben gewoon te moe om te lachen. En ik heb natuurlijk weken lang slecht geslapen. Daar is nu door een homeopathisch middel een einde aan gekomen! Valeriaan wortel pillen die ik van een nichtje van Marije heb gehad werken als een tierelier! Nooit gedacht dat ik aan een homeopathisch middel zou zitten, maar ik slik nu elke avond pillen om kalm te worden en een goede nachtrust te bevorderen. Tip voor iedereen die slecht slaapt; valeriaanwortel pillen!!

De laatste 4 dagen slaap ik dus goed. Dit is hemels, maar zoals altijd wordt pas duidelijk hoe moe je bent als je slaapt. Gek is dat. Daar komt bij dat ik voor het eerst in mijn relatie me een beetje onzeker heb gevoeld wat lijdt tot stress. Ik was vroeger al onzeker en dit heeft me jaren lang met rust gelaten, maar met de juiste voeding kan die onzekerheid rustig ineens weer groeien. En dat levert stress. Eigen schuld, dikke bult. Door de stress begon ik gister weer als een soort dronken zwerver te stotteren. Ik moest zoeken naar woorden en echt even pas op de plaats maken. Ook zijn de steken in mijn hoofd weer terug (volgens de dokter een bijwerking van de vermoeidheid, volgens mij niet, want die steken zitten altijd op dezelfde plekken) en dat is vervelend.

Al met al begin ik steeds beter te begrijpen wat er met me aan de hand is, maar er gebeuren ook nieuwe dingen gevoed door nieuwe emoties en nieuwe lichamelijke inspanningen. Maar ja, ik weet natuurlijk pas een maand of 2 dat ik ziek ben. Ik ben net 4 dagen gestopt met roken en ik hoop dat ik me daardoor beter ga voelen, maar denk het wel. Toevallig kom ik net van het Rode Kruis ziekenhuis waar ze mijn longen hebben getest voor eventuele sarcoidose. Een of andere auto immuun ziekte die waar ik kans op had. Gelukkig lijkt het erop dat dat niet zo is en het is gebleken dat mijn longen in top conditie zijn! Goed nieuws!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten