Populaire berichten

woensdag 16 december 2015

Cannabis sativa Hollandica.


Het moest er ooit van komen. Ik ga mijn hart luchten over cannabis. In mijn ogen het meest diverse, mooie, helende, nooit vervelende, geest verruimende, feestelijke en ontspannende middeltje op aarde. Ik leerde cannabis kennen toen ik 16/17 was. Ik zat in de bosjes achter school met nog twee andere mensen. 1 had ervaring, ik en de ander niet. Mijn eerste ervaring resulteerde gelukkig in bergen kots, lijkbleke gezichten, uren zweten en trillen en een gebrek aan de behoefte om het ooit nog eens te doen. Gelukkig, omdat ik pas jaren later het virus echt te pakken kreeg. Een groeiend brein kan beter geen drank en drugs gebruiken denk ik. Drank was er zat, beter niet allebei.

Ik ben vroeger een vervelend druk mensje geweest, voor anderen maar meestal ook voor mezelf. Ik ontdekte al gauw dat Cannabis en ik vrienden voor het leven zouden worden. Ik werd er een leuker persoon van, voor iedereen. Ik voelde me beter in de rust die cannabis kan brengen. Niet elk geluidje, elke invloed, andere mensen kwamen meer binnen bij me. Wat begon als een blowtje met vrienden in het weekend groeide langzaam uit tot dagelijks een blowtje (of 2) met soms flinke recreatieve uitschieters. Uitgaan met weed is leuk, alleen thuis zijn ook. Het geeft nooit die brakheid die alcohol geeft en je komt er niet van aan (tenzij je een vreetkick persoon bent).

Toen kreeg ik MS. Mijn lichaam veranderde, de positieve kanten van cannabis gebruik werden duidelijker. Die zal ik zo benoemen. Ik kreeg cannabis voorgeschreven van de neuroloog en ben me echt gaan verdiepen in cannabis en de werking op MS, maar ook op  andere aandoeningen en ziektes. Het is ongelofelijk dat dit plantje illegaal is. En wat nog erger is, is dat het niet als medicijn word gezien en onderzocht. Ik denk dat farmaceutische bedrijven er niet blij van worden. Artsen wordt het zwijgen op gelegd en cannabis het medicijn voor gekke kruidenvrouwtjes, hippies en ervaring deskundigen zoals ik. Als ik nooit recreatief had geblowd in mijn leven, had ik cannabis ook niet gebruikt en dat is heel erg.

Er zijn nog zo veel mensen ‘tegen’ weed. Het is een drug en drugs zijn slecht. Ik denk dat mijn vervelende drukke (misschien wel ADHD) gedrag is onderdrukt door cannabis. Als ik 10 jaar later was geboren had ik nu Ritalin voorgeschreven gekregen. DAT is pas een drug. Ik begrijp de anti-mensen wel. Zo is het ze geleerd, men weet niet beter. Ik zal vast wel denkwijzen hebben die me zijn opgelegd en niet het besef hebben dat dit een onjuiste gedachtegang is. Er komt ooit een dag dat je niet alleen een sigaret rookt op het terras maar ook een joint of een pijpje. Tot die tijd past een weedroker zich aan, aan de rest, want die weten niet beter. Nu is tabak roken slecht, dus een joint is de minst positieve manier van nuttigen, echter wel de lekkerste en leukste als je het mij vraagt. Voor een maximaal helend effect: olie of verdampen.

Er zitten wel nadelen aan cannabis. Van teveel cannabis wordt je extreem loom. Een beetje zoals dronken zijn aanvoelt. Het is dan lastig om te functioneren. Maar dat is nog altijd beter dan pijn of chemische pijnstillers. Voor de rest zijn er geen nadelen.

De voordelen. Heel veel. Begin vanaf vandaag met 1 druppel cannabis olie per dag en ik beloof dat je je er beter van gaat voelen. Hoe dat kan weet ik niet, maar het is waar. Het is aangetoond dat cannabis kanker bestrijdt, klachten van MS en reuma sterk kan verminderen. Het helpt bij COPD door het te verbranden en te inhaleren!! Schimmels en huidaandoeningen verdwijnen erdoor. Het wordt gegeven aan mensen met Anorexia (vreet kicks), slapeloosheid (extreem loom), ADHD (i.p.v. Ritalin), ADD, epilepsie, Gille de la tourette en ga zo maar door. Google een ziekte in combinatie met cannabis en er komen vaak wel resultaten naar boven. De voordelen voor mij persoonlijk zijn een rustige geest (minder stress), minder (geen) krampen, beter slapen en betere concentratie en ik denk zelfs een rustig verloop van de MS. Toch ben ik gestopt met blowen. Ik rook wel weed met een vaporizer en een druppeltje olie voor ik ga slapen. Dit heb ik gedaan omdat ik van tabak af wil.

Ik heb het geluk gehad een recreatieve blower te zijn geweest en dus af wist van dit mega plantje. Maar heel veel mensen zien cannabis nog als een drug en verdiepen er zich niet in. Het positieve nieuws moet ook vanuit de overheid komen wel of niet gestuurd door artsen. Maar dan zullen er grote bedrijven kunnen omvallen. Goed nieuws is dat wereldwijd steeds meer landen weed legaliseren, zelfs staten in de VS.  Door social media en internet is goed nieuws omtrent cannabis vrij te verkrijgen dus mensen leren sneller over de positieve kanten van weed. Dit blog zal er aan bij dragen hoop ik. Nu zullen er ook altijd haters blijven. Net zoals er mensen zijn die in naam van god rare dingen doen. Dat hoort denk ik ook bij de mens. Beetjes gek doen.

Om een soort van conclusie te trekken; beoordeel een blower niet, denk er zelf een keertje aan om mee te doen (als je 21+ bent). Blowen is een heel erg sociale bezigheid waarbij de blowers altijd open staan voor een praatje. Blowers worden niet snel boos, ze zijn ontspannen mensen om af en toe mee te zitten. Heb je daar geen trek in, verdiep je dan eens in de heilzame kanten van dit hele oude plantje. Zit je zelf aan medicijnen of zou je dat moeten zitten, heb je ergens last van of ben je gewoon nieuwsgierig, het een keertje proberen kan geen kwaad. Maar doe rustig aan de eerste keer (anders ga je overgeven en zweten).

1 opmerking:

  1. Ik was gewond en verdrietig toen er zeven maanden geleden een groot probleem ontstond in mijn huwelijk, tussen mij en mijn man. zo verschrikkelijk dat hij de zaak aanhangig maakte bij een scheiding. Hij zei dat hij nooit meer bij me wilde blijven en dat hij niet meer van me hield. Dus ging hij het huis uit en zorgde ervoor dat ik en mijn kinderen ernstige pijnen leden. Ik heb al mijn kansen geprobeerd om hem terug te krijgen na veel bedelen, maar alles was nutteloos en hij bevestigde dat hij zijn beslissing had genomen en hij me nooit meer wilde zien. Dus op een avond, toen ik terugkwam van mijn werk, ontmoette ik een oude vriend van mij die me naar mijn man vroeg. Dus ik legde alles aan hem uit, dus hij vertelde me dat de enige manier waarop ik mijn man terug kan krijgen, is door een spellingcast te bezoeken die DrIgbinovia heet, omdat het ook echt voor hem werkte. Dus ik geloofde nooit in spelling, maar ik had geen andere keuze dan zijn advies op te volgen. Toen gaf hij me het e-mailadres doctorigbinovia93@gmail.com van de spellingcast die hij bezocht. Dus de volgende ochtend stuurde ik een e-mail naar het adres dat hij me gaf, en de spellingvereisten verzekerde me dat ik mijn man de twee dagen terug zou krijgen. Wat een fantastische verklaring !! Ik had nooit gedacht, dus hij praatte met me en vertelde me alles wat ik moest doen. Toen de volgende ochtend, zo verrassend, belde mijn man die me de afgelopen 7 maanden niet had gebeld me om aan te kondigen dat hij terug zou komen. Wat geweldig !! Dus het was zo dat hij dezelfde dag terugkwam, met veel liefde en vreugde, en hij verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en onze kinderen veroorzaakte. Sinds die dag was onze relatie nu sterker dan voorheen, met de hulp van DrIgbinovia. Dus ik zal je raadplegen als je problemen hebt om contact met hem op te nemen. Ik geef je 100% garantie dat hij je zal helpen, je kunt ook bel hem of voeg hem toe op Whats-app: +2348144480786 GROOT DANK AAN Drigbinovia ..!

    BeantwoordenVerwijderen