Populaire berichten

donderdag 6 maart 2014

Fietsen was 15 jaar niet zo leuk!


Als iemand had gezegd dat ik met gemak 30 km op een dag zou fietsen en daarbij vrolijk zou lachen, had ik even achter mijn oren gekrabd. Ongeveer een half jaar geleden reed ik nog dagelijks op mijn 40 jaar oude Gazelle. Ik ben gek op fietsen en doe dat al heel mijn leven elke dag. En dan ook nog eens elke dag heel veel kilometers. Tot een vrijdag een half jaar terug. Ik was met redelijk gemak naar werk gefietst, maar de terugweg was een hel. Mijn benen verkrampten, ik was stuk, ik wilde niet meer vooruit komen. Ik ben daarop, geschrokken, gestopt met dagelijks fietsen. Ik wilde niet nog een keer zo thuis komen. Ik weet dat ik door had moeten fietsen de dag erna, maar het vooruitzicht van een eventuele helse rit zorgde ervoor dat ik de auto ben gaan pakken om op werk te komen (als je ooit een hap van een rode peper hebt genomen doe je dat niet snel nog een keer). Nu heb ik auto rijden ook altijd wel leuk gevonden, maar een verfrissende rit in de ochtend op de fiets is onovertroffen. TOT VANDAAG! Gistermiddag werd ik gebeld door Joulzz, de fietsenwinkel waar mijn verjaardag cadeau te wachten stond. Mijn elektrische fiets was geleverd!

Ik kan het gevoel wat ik krijg op die fiets maar op een manier omschrijven. Alsof ik weer 18 ben en op mijn mountainbike zit. Rammen over de straat. Knallen! Met hetzelfde speelse gemak als 15 jaar geleden iedereen voorbij fietsen. Natuurlijk zit er een hulpmotor op mijn nieuwe fiets, je zou het vals spelen kunnen noemen…. DOE MAAR, interesseert me geen reet. Ik zwaai wel naar je als ik voorbij zoef. Wat een genot. Intens, hemels, puur genot. Ik heb voor het eerst in jaren voor de lol meer kilometers gemaakt dan noodzakelijk. Even over de boulevard van Scheveningen gereden, op de fiets naar fitness, gisteravond nog even naar het strand gereden. 30 kilometer in een dag dus. Lachend. Ik kan er weer even tegenaan de komende jaren. Ik kijk er zelfs naar uit om morgenochtend weer naar werk te fietsen. Bedankt pap en mam, voor het meest geweldige verjaardag cadeau een fietsende MS-er zich kan wensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten