Populaire berichten

dinsdag 2 juli 2019

Mijn lastigste blog. Ooit.

Na jaren van radiostilte heb ik eindelijk weer eens een noemenswaardig dieptepunt bereikt in mijn leven als patiënt. Ik heb 6 jaar lang gedacht dat de MS me niet zo veel deed. Uiteraard had ik chubs met alle narigheden die daarbij horen. Sommige klachten die met regelmaat en afwisselend terugkomen zijn ronduit vervelend te noemen. Met stip op 1 noem ik de rusteloze armen en benen. Dan is er het trekkende rechterbeen, dat kan ook zeer nasty zijn. Het verslikken is ook onhandig, bovendien gevaarlijk. De tintelingen in mijn rug, als ik loop, kunnen vertragend werken en als mijn blaas vervelend doet heb ik hele periodes het gevoel dat ik moet plassen. Ik plas dan ook wel eens op straat, gelukkig nog geen bekeuringen ontvangen. M’n weerstand is ook laag, dat merk ik aan veel huidklachten. Die verdwijnen meestal in de zomer weer, zonlicht is natuurlijk een top medicijn. Maar deze klachten komen en gaan, zijn vervelend, maar zijn geen hete hangijzers. 

Ik schrijf weer een blog omdat ik het nodig heb, ik heb heel lang dingen zitten opkroppen omdat ik toch positief genoeg was om hiermee om te gaan. Dat was ook een tijd lang zo. Er is iets met MS wat echter meer doet dan alleen maar klachten veroorzaken. Het verandert je heel langzaam en bijna onmerkbaar in een ander mens. Ik denk zelf dat de voornaamste reden voor deze verandering de moeder alle klachten voor mij is: de vermoeidheid. Er wordt nog steeds vaak gevraagd aan me, hoe moe ben je dan? Het is lastig te omschrijven. Ik had namelijk een energiek verleden en was een ochtendmens. Om te beginnen is er van dat ochtendmens weinig over. Waar ik eerst als een Tesla de dag in schoot, ben ik nu een stoomlocomotief. Wakker worden en je realiseren dat je eigenlijk net zo moe bent als de dag ervoor is een hele rare en onprettige gewaarwording. Maar bijna altijd is er na een bak filterkoffie en een uur tijd wel weer voldoende energie om de dag mee door te komen. Dan die dag. Ik werk vaak in de ochtend en begin van de middag. Dat zijn veruit de meest energieke uren van de dag. Als ik m’n best tenminste doe. Het is een beetje als door hele diepe modder rijden, het kost veel kracht op door te blijven gaan en het is heel eenvoudig om vast te komen zitten als je het gas loslaat. Op het moment van schrijven is het rond 15.00 uur klaar met me. Ik zit dan bijna non stop te gapen, ik voel me dan hetzelfde als na een zware maaltijd om 23.00 s ’avonds. Klaar om te gaan slapen. Maar dat kan niet, zo laat slapen vernielt de nachtrust. Maar over ‘nachtrust’ schrijf ik zo nog. Ik fiets naar huis en zit dan meestal een uurtje op de bank een spelletje te spelen. Vaak heb ik dan wat geestelijke rust na het werken om boodschappen te doen en te koken. Koken vind ik gelukkig meestal niet erg om te doen. Ik merk dan wel dat de batterij echt leeg begint te raken. Maar meestal komt Marije dan thuis om te eten en gelijk Jan op bed te leggen. Dan eindigt normaliter ook de rest van elke vorm van activiteit uit mijn lichaam en kijk ik wat tv of lees wat. Naar bed gaan we meestal tussen 21.30 en 22.30. Ik ben dan echt gesloopt. Gelukkig hoor ik je denken, kan jij lekker gaan tukken…

‘Nachtrust’ of slapen, laat dan 1 van de dingen zijn waar ik een dikke onvoldoende voor scoor. Ik ben er nog slechter in dan in Duits. Na een aantal jaren valeriaan vertelde iemand me over wietolie. Dat helpt als een dolle! Slapeloze nachten heb ik niet meer door de wietolie. Maar om nou te zeggen dat ik lekker die 8 uur pak elke nacht, nee. Een goede week betekent 7 uur en een slechte week soms minder dan 6 uur per nacht. Ik schat in dat 50% van de slapeloosheid komt door mijn klachten zoals die rusteloze benen en armen. De andere 50% kan ik mezelf de schuld van geven. Het is een onhandige combi, MS en slecht slapen. De volgende dag start je dan weer als een stoomtrein. 

Energie doseren lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Je kan toch even lekker rustig aan doen? Fiets wat rustiger, loop wat minder ver, werk wat minder hard. Het punt is dat als dit niet in je persoonlijkheid zit, het verdomd lastig is om al een uur stil op een bank te zitten. Eigenlijk moet ik mijn hele manier van doen veranderen om energie beter over de dag te verdelen en zelfs over weken (er komt een feestje aan). En dan heb ik het nu alleen nog maar over mijn dag. Mijn leven en mijn energie. Mijn problemen en mijn pijn. Maar ik ben godzijdank niet alleen. In mijn leven bevindt zich een 3 jarig mannetje met dezelfde (vroegere) eigenschappen als zijn vader. Bergen energie, een ochtendmens, leergierig, sociaal en een eigen wil van hier tot de maan en terug. Volhardend ook in zijn wensen, heel herkenbaar. En mijn zoon verdient natuurlijk al mijn energie, vind ik. Hoe weinig het ook is. Ik wil hem het liefst een energieke en fitte papa geven, die altijd met hem kan spelen. Ik wil hem ’s nachts verzorgen als hij ziek is. Zijn boei zijn, zijn pilaar en zijn grootste steun. Ik weet tegelijkertijd ook, dat deze kans heel klein is. Nee ik lieg. Die is er niet en dat maakt me kapot. Ik krijg soms het gevoel dat ik niet hard genoeg mee kan komen. Dat is achterblijf in zijn ontwikkeling omdat mijn eigen ontwikkeling minder wordt. En dat is meteen de eigenlijke reden voor dit blog. 

Ik word een ander mens. Het is logisch, er veranderen fysieke dingen in mijn hersens. De vermoeidheid en het gebrek aan energie spelen natuurlijk ook mee. Maar ik merk heel bewust dat ik bijvoorbeeld veel minder ad rem en scherp ben. Ik mis soms dingen en pak soms niet alles op. Vroeger had ik geen agenda nodig, nu vergeet ik mijn sleutels als ik de deur uit ga. Regelmatig laat ik het gas branden en ben vergeten wat ik ging doen als ik de trap op loop. Ik maak echt bergen spelfouten als ik typ, nog meer dan vroeger en dat is bijna knap. Ik heb minder humor. Ik kom veel minder goed mee in groepsgesprekken. Grote groepen mensen waren al niet mijn lievelings, maar nu verafschuw ik ze bijna. Boodschappen doen vind ik vaak heerlijk, maar als het druk is zie ik er als een berg tegenop. Ik word ook meer alleen. M’n drang naar sociale adhesie, wellicht door het bovenstaande, is sterk afgenomen. Ik wil niet zeggen dat ik asociaal word, maar zeker niet socialer. Dit zijn geen klachten, dit is structureel.  

Ik schrijf dit blog ook, omdat ik er liever nog steeds niet over praat. Maar de situatie was onhoudbaar aan het worden. Blokken vallen om. Dingen gaan stroever. Ik ben op dit moment niet positief, zover ik me kan herinneren de eerste keer in mijn leven. Ik heb ook hulp gevraagd aan een psychoog. Hij constateerde dat ik depressief ben, dit had ik niet verwacht. Gelukkig heb ik wel echt het idee dat dit over gaat, maar het verliezen van zekerheid over lichaam en geest op hetzelfde moment is geen succes. Wat blijft er dan nog over? Gelukkig ben ik in staat mijn restje positiviteit te gebruiken voor Jan, mijn held. Het is allemaal zo intens heftig allemaal. De laatste jaren waren privé ook heel intensief. Er zijn een hoop nare dingen gebeurd om ons heen. 

Helaas gebeuren er soms nare dingen. Daar moeten we doorheen. Ik moet hier ook doorheen en dat gaat me ook lukken. Het belangrijkste is dat ik met een veranderende persoonlijkheid moet leren leven en een piepend lijf. Dat piepende lijf is misschien ooit wel op te poetsen met stamceltransplantatie, als het niet meer gaat. Wellicht dat na 3 jaren slaap de rest dan ook bij draait. Maar zelfs als niet gebeurt moet ik een weg zien te vinden in het MS bos. Ik begon 8 jaar geleden aan de rand van dat bos. De zon scheen in mijn nek, vogels floten om me heen. Ik keek naar al die grote bomen voor me met een hakbijl in mijn hand. Ik hakte de eerste paar bomen om, daarna nog een hele hectare. Maar de bomen werden dikker en dikker. Het hakken lukte niet meer. Maar je blijft lopen. De hoeveelheid zonlicht om je heen wordt minder, je hoort de vogeltjes bijna niet meer en de nachten worden kouder. In al je gehak en geploeter ben je verdwaald geraakt. Opeens besef je je dat. Je kijkt om je heen, het is bijna pikkedonker en je hoort niets meer Je begint te schreeuwen. Je schreeuwt zo hard je kan, maar door al dat gehak en gebeuk ben je al te ver om te worden gehoord. Er staan te veel bomen tussen nu en 8 jaar geleden. 

Maar eens een houthakker, altijd een houthakker. Ik pak die ouwe botte bijl op. Ik moet terug hakken. Terug naar de rand van het bos. Daar schijnt de zon, daar fluiten de vogels. Daar moet ik zijn. 


16 opmerkingen:

  1. Ik was gewond en verdrietig toen er zeven maanden geleden een groot probleem ontstond in mijn huwelijk, tussen mij en mijn man. zo verschrikkelijk dat hij de zaak aanhangig maakte bij een scheiding. Hij zei dat hij nooit meer bij me wilde blijven en dat hij niet meer van me hield. Dus ging hij het huis uit en zorgde ervoor dat ik en mijn kinderen ernstige pijnen leden. Ik heb al mijn kansen geprobeerd om hem terug te krijgen na veel bedelen, maar alles was nutteloos en hij bevestigde dat hij zijn beslissing had genomen en hij me nooit meer wilde zien. Dus op een avond, toen ik terugkwam van mijn werk, ontmoette ik een oude vriend van mij die me naar mijn man vroeg. Dus ik legde alles aan hem uit, dus hij vertelde me dat de enige manier waarop ik mijn man terug kan krijgen, is door een spellingcast te bezoeken die DrIgbinovia heet, omdat het ook echt voor hem werkte. Dus ik geloofde nooit in spelling, maar ik had geen andere keuze dan zijn advies op te volgen. Toen gaf hij me het e-mailadres doctorigbinovia93@gmail.com van de spellingcast die hij bezocht. Dus de volgende ochtend stuurde ik een e-mail naar het adres dat hij me gaf, en de spellingvereisten verzekerde me dat ik mijn man de twee dagen terug zou krijgen. Wat een fantastische verklaring !! Ik had nooit gedacht, dus hij praatte met me en vertelde me alles wat ik moest doen. Toen de volgende ochtend, zo verrassend, belde mijn man die me de afgelopen 7 maanden niet had gebeld me om aan te kondigen dat hij terug zou komen. Wat geweldig !! Dus het was zo dat hij dezelfde dag terugkwam, met veel liefde en vreugde, en hij verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en onze kinderen veroorzaakte. Sinds die dag was onze relatie nu sterker dan voorheen, met de hulp van DrIgbinovia. Dus ik zal je raadplegen als je problemen hebt om contact met hem op te nemen. Ik geef je 100% garantie dat hij je zal helpen, je kunt ook bel hem of voeg hem toe op Whats-app: +2348144480786 GROOT DANK AAN Drigbinovia ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man Wim Schaefers vertraagde met de liefde van mijn leven na een enorm gevecht. Hij zei dat het voorbij was tussen ons en dat hij me nooit meer terug zal nemen nadat ik verschillende keren met hem was gestopt. Ik realiseerde me eerst dat hij de liefde van mijn leven was nadat ik hem verloor.
    Ik wil hem terug, maar ik wil hem ook niet nog een keer pijn doen. Niet zeker hoe ik hem zelfs terug kan krijgen, lijkt het erop dat hij zijn leven voortzet.
    Ik kwam online een opmerking tegen, las een bericht van een dame uit Haarlem genaamd KyraJoëlle, ze gaf een getuigenis van hoe haar ex naar haar terugkeert na twee jaar van scheiding, ze achterliet, ze getuigde dat een spirituele genezer genaamd Osagiede een spreuk luncht namens haar. Ik stuur ook een e-mail naar Dr. Osagiede om me te helpen mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, ik leg al mijn huwelijksproblemen aan hem uit en Dr.osagiede beloofde me mijn ex-man terug te geven binnen twee dagen na het spellen van gebed en opgeofferd om de liefde te charmeren, probeerde ik, ik voorzag in alle liefdesspreukartikelen en materialen die van mij nodig waren, er werd mij gezegd middernachtgebed uit te voeren. Twee dagen na het eerste gebed was ik verrast dat het precies was zoals Dr. Osagiede me beloofde dat mijn ex me op een mobiele telefoon zou bellen om me te verontschuldigen, mijn man Aslund belde me op met een onbekend nummer, hij vraagt ​​om excuses en maakt een afspraak om af te spreken. we zagen elkaar vaak in dezelfde week, liefde betovering werd voor mij gelanceerd in de Dr. Osagiede Tempel alles werd voor mij gedaan, het werkt naar mijn beste. Ik ben vandaag blij dat we als gezin gelukkig samenleven. ik ben dankbaar. dankzij deze geweldige man Osagiede. Aanvankelijk had ik de angst voor twijfel, maar ik probeer het en het werkt naar mijn beste. Ik weet zeker dat dit ook voor jou werkt om verloren liefdesrelaties met je partner te herstellen. email dr osagiede op zijn persoonlijke email op:
    doctorosagiede75@gmail.com of whatsapp op +2349014523836

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een van die mensen die zei: "Ik zal nooit een paranormaal begaafd persoon of een goochelaar of zoiets bellen" om me te helpen mijn problemen op te lossen - althans al mijn liefdesproblemen, maar ik kwam op het punt waarop ik wist dat ik het nodig had enige begeleiding, en ik ben blij dat ik deze man heb gevonden die DR ALABA heet. Toen ik David bijna verloor in een van de domme gevechten (hij maakte het uit), dacht ik dat ik alles kwijt was. Ik huil de hele dag en ik denk dat het nooit meer bij me terugkomt. Ik heb zoveel getuigenissen gelezen over de liefdesbetovering van Dr. alaba, hoe hij helpt een ex-minnares terug te brengen. Ik stuur hem snel een e-mail en stuur ook mijn liefdesbetovering binnen 48 uur terug naar mijn man als ik eraan heb voldaan. En toen ik in mijn wanhoop was, maakte hij geen misbruik van me. Je hebt een zeer goede dienst bewezen aan iemand die het echt nodig heeft. Ik weet niet hoe je het deed of hoe deze magie werkt, maar ik weet alleen: HET WERKT !! David, mijn man en ik zijn gelukkig samen, en ik zal DR ALABA altijd dankbaar zijn, hem een ​​e-mail sturen voor elke vorm van hulp, hij is zeer bekwaam en betrouwbaar om te helpen via het e-mailadres: dralaba3000@gmail.com of neem contact met hem op op whatsapp: + 2349071995123, ik wens je het allerbeste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben Ivanka Sophie Luuk uit Nederland, ik wil iedereen een getuigenis geven van mijn leven. ik was getrouwd met mijn man Amos luuk, ik hou zoveel van hem dat we de afgelopen 8 jaar nu getrouwd zijn en twee kinderen hebben. Toen hij op vakantie ging naar Frankrijk bedoelde hij een dame genaamd Mary, hij vertelde me dat hij niet langer geïnteresseerd is in het huwelijk. Ik was zo in de war en zocht hulp, ik weet niet wat ik moet doen totdat ik mijn vriendin Miss Pasha ontmoette en haar over mijn probleem vertelde. ze vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat ze eerder een soortgelijk probleem had gehad en ze stelde me voor aan een man genaamd Dr. Isikolo love spreuk die zijn ex betoverde en hem na 2 dagen weer bij haar terugbracht. Miss Pasha vraagt ​​me om contact op te nemen met Dr. alaba love spell voor hulp. Ik nam contact met hem op om me te helpen mijn man terug te brengen en hij vroeg me geen zorgen te maken dat de goden van zijn vier vaders voor me zouden vechten. Hij vertelde twee dagen dat hij mij en mijn man weer bij elkaar zou brengen. Na twee dagen belde mijn man en vertelde me dat hij terug zou komen om de zaken met me te controleren. Ik was verrast om hem te zien en hij begon om vergeving te huilen. Op dit moment ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld voor wat deze geweldige spreukenmaker voor mij en mijn man heeft gedaan. Je kunt contact opnemen met Dr. alaba e-mail; dralaba3000@gmail.com Je kunt hem ook Whatsappen op +2349071995123 Hij vertelde twee dagen dat hij mij en mijn man zou herenigen. Na twee dagen belde mijn man en vertelde me dat hij terug zou komen om de zaken met me te controleren. Ik was verrast om hem te zien en hij begon om vergeving te huilen. Op dit moment ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld voor wat deze geweldige spreukenmaker voor mij en mijn man heeft gedaan. Je kunt contact opnemen met de e-mail van Dr. Isikolo; dralaba3000@gmail.com Je kunt hem ook Whatsappen op +2349071995123. Hij vertelde twee dagen dat hij mij en mijn man weer bij elkaar zou brengen. Na twee dagen belde mijn man en vertelde me dat hij terug zou komen om het bij me te controleren. Ik was verrast toen ik hem zag en hij begon te huilen om vergeving. Op dit moment ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld voor wat deze geweldige spreukenmaker voor mij en mijn man heeft gedaan. Je kunt contact opnemen met de e-mail van Dr. Isikolo; dralaba3000@gmail.com Je kunt hem ook Whatsappen op + 2349071995123 alaba e-mail; dralaba3000@gmail.com Je kunt hem ook Whatsappen op + 2349071995123 alaba e-mail; dralaba3000@gmail.com Je kunt hem ook Whatsappen op + 2349071995123

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het leven komt met verschillende ervaringen ik weet niet wat je ervaring hebt, maar dit is mijn korte getuigenis, ik typ dit graag omdat ik weer vrede heb in mijn huwelijk en dat allemaal dankzij een geweldige man genaamd Dr Ajayi, hij is een krachtige spreuk caster die helpen het geschil tussen mij en mijn man te verzoenen met een liefdesbetovering, mijn man verliet het huis en leefde 7 maanden een andere vrouw zonder voor mij en onze 4-jarige dochter te zorgen, financieel gaat het goed omdat ik een bankier ben, maar ik heb de Tedere zorg voor een man, maar mijn man is nergens dichtbij, ik smeek hem meerdere keren terug naar huis te komen, maar niets werkt, ik heb zelfs zijn oudere broer om hulp gevraagd. Ik las een getuigenis van een man die beschreef hoe dr. Ajayi hem hielp zijn vrouw te stoppen met scheiden met liefdesbetovering, dus nam ik zijn contactpersoon en legde hem mijn problemen uit, hij vertelde me wat er nodig is voor een liefdesbetovering en ik gaf hem geld om te kopen hen in drie dagen tijd kwam mijn man terug naar huis. Contact: Viber / WhatsApp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com voor elk probleem dat je hart dwarszit en hij zal ze voor je oplossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De nachtmerrie die bijna 2 jaar had geduurd is eindelijk voorbij. Het is alsof we opnieuw verliefd zijn geworden! We hebben allebei het verleden achter ons gelaten en proberen vooruit te komen – en voor het eerst sinds lange tijd ziet de toekomst er een stuk rooskleuriger uit. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe dankbaar ik Dr. Ilekhojie ben! Het is alsof we eindelijk die dingen over elkaar hebben herontdekt waardoor we in de eerste plaats verliefd zijn geworden. Alle zorgen en stress zijn gewoon verdwenen. Bedankt dokter Ilekhojie voor het redden van mijn gebroken huwelijk. Ik en mijn man leven weer gelukkig. Allemaal dankzij Ilekhojie. Neem contact met hem op om uw huwelijk te herstellen. E-mail: gethelp05@gmail.com Bel of Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben gewoon boos dat ik zo vaak ben opgelicht. Bedankt dokter Ilekhojie, ik wenste dat ik u eerder had gevonden, het zou me veel pijn en geld hebben bespaard. Ik heb veel spreuken, witte magie en energiegenezers geprobeerd. Ik heb het geprobeerd en geen van hen werkte. Ze beloofden me de maan en dat ik mijn ex-man terug zou krijgen, omdat de zaken ingewikkeld waren en mijn man is verhuisd. Ik heb genoeg geld uitgegeven om mijn droomreis naar Zuid-Amerika te maken, maar wat heeft het voor zin om een droomreis te maken zonder de liefde van mijn leven. Dr. Ilekhojie heeft mij hoop gegeven en zijn eerlijkheid is een verademing. Nu ben ik weer samen met mijn man en vader van mijn kinderen en alles gaat vlot. Bedankt voor uw hulp Dr. Bel/Whats-app: +2348147400259 of e-mail: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam een website tegen die suggereerde dat dr. Ilekhojie kan helpen om mijn ex snel terug te krijgen. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het en vervolgens deed hij een verzoeningsritueel voor mij. 48 uur later keerde mijn man terug naar huis na zoveel maanden weg van huis, zo geweldig!! Hij verontschuldigde zich voor zijn fout, voor de pijn die hij mij en de kinderen had bezorgd. Onze huwelijksband is nu sterker en hoe het voorheen was. Bedankt dokter Ilekhojie voor het terugbrengen van mijn man. Ik raad Dr. Ilekhojie aan voor iedereen die problemen heeft in hun huwelijk/relatie. Hier is zijn contactpersoon. Bel/Whats-app: +2348147400259 of e-mail gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn ex-man en ik waren er altijd in geslaagd vriendschappelijk te blijven na onze scheiding in februari. Maar ik wilde altijd weer bij hem komen. Het enige dat nodig was, was een pagina bezoeken waar ik opmerkingen van Dr. Ilekhojie zag, omdat het mijn droom was om samen met mijn man een nieuwe pagina te beginnen en gelukkig met hem te leven. Dr. Ilekhojie vroeg om een verzoeningsritueel uit te voeren en ik accepteerde het. Na 48 uur werkte het ritueel voor mij en mijn man belde dat hij spijt had van al zijn verkeerde daden. Mijn man is terug en we treffen voorbereidingen om naar de rechter te stappen en onze scheidingspapieren zo snel mogelijk in te trekken. Dit is niets minder dan een wonder. Bedankt Dr. Ilekhojie voor uw krachtige rituelen. Woorden zijn niet genoeg om je goede werk te waarderen. Vraag hem om hulp. E-mail gethelp05@gmail.com en telefoon/WhatsApp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben na drie (10) jaar huwelijk door mijn man afgewezen, alleen maar omdat een andere vrouw hem betoverde en hij mij en onze drie kinderen in de steek liet. Ik kan het niet loslaten omdat ik echt van mijn man houd en de kinderen altijd naar hun vader vragen. Toen ik op een dag online aan het lezen was, zag ik een bericht over hoe Dr. Ilekhojie zoveel mensen heeft geholpen hun relatie terug te krijgen en huwelijk. Ik heb contact met hem opgenomen en hem alles uitgelegd. hij beloofde me te helpen mijn man terug te krijgen. Ik geloofde hem en vertrouwde op hem. Hij gaf mij instructies die ik nauwgezet opvolgde. Mijn man is terug en onbekend voor mij en de kinderen, mijn man heeft een nieuw huis voor ons gekocht in Dubai en we leven nu gelukkig. Ik heb dr. Ilekhojie beloofd dat ik dit alles aan de wereld ga vertellen... Dankzij dr. Ilekhojie staan hieronder zijn contactgegevens. U kunt overal ter wereld contact opnemen met Dr. Ilekhojie.

    WHATSAPP/BELLEN via +2348147400259
    E-MAIL: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik merkte dat mijn man me bedroog en niet langer betrokken was bij ons huwelijk. Toen ik hem vroeg wat het probleem was, vertelde hij me dat hij niet gelukkig is en om een scheiding vraagt. Het brak me in stukken omdat hij de enige man was met wie ik ooit ben geweest. Ik was op zoek naar iets online toen ik een artikel zag hoe Dr. Ilekhojie zoveel mensen hielp in een soortgelijke situatie als de mijne. Ik nam onmiddellijk contact met hem op en vertelde hem over mijn probleem.
    Hij voerde overleg en voerde een verzoeningsritueel uit. Het enige wat hij van mij vroeg, deed ik uit volledig vertrouwen voor hem en binnen precies drie dagen kwam mijn man thuis van zijn werk en vroeg of ik de scheiding volledig zou vergeten en hij wil dat we onze gedachten bij elkaar brengen en ons huwelijk laten slagen. . Alles ging goed dankzij de tussenkomst van Dr. Ilekhojie. Neem gerust contact met hem op als u problemen heeft in uw huwelijk of relatie. Telefoonnummer/Whatsapp +2348147400259 of via zijn e-mail: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil de wereld snel vertellen dat er een echte helper is die krachtig en oprecht is. Hij heeft mij onlangs geholpen om mijn relatie met mijn man te herenigen, ook al had hij al om een scheiding gevraagd. Ik zag verschillende getuigenissen van DR Ilekhojie op Facebook en Instagram. Ik aarzelde om contact op te nemen omdat ik de hoop had verloren, maar iets van binnen bleef me ertoe aanzetten het te proberen. Ik nam contact met hem op via Whatsapp en legde alles uit wat er in mijn huwelijk is gebeurd. Hij vertelde me eenvoudig dat mijn man onder slechte invloed staat en dat hij wordt gemanipuleerd, waardoor onze verbinding is verbroken en hem is gevraagd te vertrekken. Hij verzekerde mij dat hij een verzoeningsritueel gaat uitvoeren om de reeds verloren verbinding tussen ons te herstellen. Ik voorzag in alles wat hij wilde en zorgde ervoor dat alles wat nodig was beschikbaar was, omdat mijn man de enige man is die ik mijn hele leven heb gekend en ik hem niet bij mij en onze kinderen weg wilde hebben. Precies drie dagen later belde mijn man met een vreemd nummer en vroeg of hij met tranen naar huis mocht terugkeren. Ik dacht dat het een grap was totdat ik hem onze ranch zag binnenrijden. Het is nu 3 maanden geleden en we waren als middelbare scholieren, hij is nu terug met zoveel liefde en zorg. Ik dacht om zijn gegevens hier achter te laten voor het geval iemand om zijn hulp moet vragen. U kunt contact met hem opnemen via zijn e-mail (gethelp05@gmail.com of bel/Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zat nog op de universiteit toen ik mijn verloofde ontmoette. We hebben een hele tijd een relatie gehad en samengewoond en onze relatie werd goedgekeurd door onze ouders. We konden het goed met elkaar vinden en alles was perfect. Hij reisde af voor een training en sindsdien is het nooit meer goed met ons gegaan. Hij had daar een ontmoeting met een dame en hij heeft de neiging veel te hebben toegewijd aan wat ze deelden en mij buiten beeld te hebben gelaten. Ik heb alles gedaan wat ik kon om het probleem op te lossen, maar niets werkte totdat ik over Dr. Isikolo hoorde. Ik nam contact met hem op en legde uit wat ik doormaakte en hij beloofde te helpen, wat hij deed zoals beloofd. Ik volgde de instructies op die hij me gaf en hij loste het probleem op dat ik had met mijn verloofde, en nu is hij terug bij mij en gaan we over een maand trouwen. Allemaal dankzij Dr. Isikolo. Neem nu contact met hem op als je hulp nodig hebt. e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com of sms hem via WhatsApp op +2348133261196

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik probeer al 2 jaar zwanger te worden en had hulp nodig! Ik ben naar de dokters geweest, maar nog steeds niets. De artsen legden uit dat ik en mijn man vruchtbaar zijn en dat ik niet weet waar ik anders terecht kan. Tijdens een van mijn bezoeken aan het ziekenhuis ontmoette ik iemand met wie we van hart tot hart spraken en zij legde uit hoe ze 15 jaar had gewacht totdat ze dokter Ilekhojie ontmoette, die haar kruiden gaf waardoor ze slechts een maand later zwanger werd. Ze zei zoveel goede dingen over dokter Ilekhojie en ik moest het zelf zien. Het is 4 maanden geleden dat ik de kruiden kreeg en we zijn al zwanger. Dankzij dokter Ilekhojie ben ik zo opgewonden dat ik binnenkort moeder zal worden. Ik laat zijn contacthulp achter voor iedereen die problemen heeft met zwanger worden. Vertrouw me en vraag hem om hulp. E-mail gethelp05@gmail.com of bel/WhatsApp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik word elke dag wakker met een glimlach op mijn gezicht, allemaal dankzij dokter Ilekhojie, die mij een groot plezier heeft gedaan door mijn relatie te redden van het uiteenvallen. Ik dacht altijd dat ik een perfecte relatie had, totdat mijn geliefde laat thuiskwam en me elke dag verschillende excuses gaf. Toen besloot ik hem goed in de gaten te houden. Toen ontdekte ik dat hij een affaire had met een ander meisje. Mijn hart was gebroken omdat ik hem zo veel vertrouwde en wist dat hij een geheime relatie heeft en dat hij langer aandacht aan mij besteedde of mij liefde toonde. Voordat ik het wist, verliet hij mij voor het meisje en ik zat in een diepe puinhoop toen ik hem aan een andere vrouw verloor. Maar ik bedank iedereen die de contactgegevens van dr. Ilekhojie op internet heeft geplaatst. Hij hielp me hem binnen 48 uur terug te krijgen en vandaag is mijn relatie hersteld met liefde en een sterke emotionele band dan ooit tevoren. U kunt contact opnemen met Dr. Ilekhojie via telefoon of WhatsApp op +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn medische toestand was hartverscheurend omdat het menstruatiekrampen, een opgeblazen gevoel vóór de menstruatie en een lagere buikdruk veroorzaakte, wat resulteerde in zware menstruaties. Ik werd door mijn arts onderworpen aan verschillende medicijnen voor behandeling. Ondanks mijn bezoek aan verschillende artsen werd mijn gezondheid niet beter, want het enige wat ze konden zeggen en voorstellen was een operatie. Op het punt om het op te geven, ging ik naar internet om op zijn minst naar een behandeling te zoeken. Maar ik heb in plaats daarvan een geneesmiddel gevonden. Op internet las ik een getuigenis van een dame die fibroid had. Ze deelde het contact met Dr. Ilekhojie, die haar van kruiden en reinigingsproducten voorzag. Om een lang verhaal kort te maken, ik gebruik deze kruiden nu al 3 weken en gelukkig leek alles in orde nadat ik het had ingenomen. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit het einde is, want sindsdien heb ik geen symptomen meer gehad.
    Stel uzelf niet bloot aan nog meer gevaar, gebruik een kruidengeneesmiddel specifiek van Dr. Ilekhojie. Neem bij interesse contact met hem op via e-mail gethelp05@gmail.com en Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen