Populaire berichten

dinsdag 20 november 2012

Weekend management


Ik moet nog zo ontzettend veel leren! Vooral over mezelf en hoe mijn lichaam reageert op bepaalde situaties of gebeurtenissen. Afgelopen weekend was zo’n weekend dat uit elkaar barste van leuke feestjes, vrijdag en zaterdag waren er allerlei leuke, sociale dingen te doen. Ik had zo veel zin om lekker mee te feesten, van mijn fiets te vallen op weg naar huis, dronken mijn bed in te kruipen, me helemaal kapot te lachen tot diep in de nacht. Maar ik heb verstandig gedaan. Vrijdag en zaterdag lag ik rond 1 uur te slapen. Ik heb meer water dan bier op, op beide avonden. Natuurlijk heb ik wel wat gedronken, maar zo goed als bijna niets. En op zondag was ik weer zo duizelig en moe als de pest.

Het is niet te geloven!! Hoe fucking oneerlijk is dit! Ik doe echt heel erg mijn best en het is echt heel erg moeilijk! Naar bed gaan terwijl het feest nog moet losbarsten, mezelf onder controle houden, niet gek doen en dan toch nog te ver gaan! AAAHHHHHHH!!!!!!! Ik ben natuurlijk nog herstellende van een maand geleden, maar HALLO?, hoe lang gaat dit duren?? Niet te doen dit, ik word er gek van!! Ik weet dat bijna niemand zo feest, dat het niet normaal is, bijna iedereen in Nederland rond 1 uur gaat slapen in het weekend, ik word ook ouder, het hoort bij volwassen worden, etc, etc. Maar ik en mijn vrienden doen dit sinds we 14 zijn en met heel veel plezier. En zij gaan lekker door. Waarom ook niet? Het is leuk, het is heel erg leuk.

Ja ik kan hardlopen, ja alles doet het nog, ja ik heb de leukste vriendin van de wereld die me steunt, ja ik heb een mega huis, ja ik heb de liefste familie en vrienden om me heen, en ja, IK WIL MEER. Net zoals vroeger (vroegah)! Ben ik dan hebberig? Leef ik te veel in het verleden? Ik ben heel gelukkig, ben op een aparte manier gezond, heb alles wat mijn hartje begeert. Waarom mis ik die ouwe vertrouwde weekenden dan zo erg? Waarom heb ik heimwee naar een brakke zaterdag op het voetbalveld? Ik moet er mee leren omgaan. Leren, bah, wat haat ik dat woord af en toe. Vroeger leerde ik door te vallen, nu moet ik leren om niet te vallen.

Toen de neuroloog mij vertelde dat ik aan energie management moest gaan doen dacht ik nog; Energie management? Gast, ik energie je er met gemak uit. Ik energie je naar de maan en terug. Energie management, HAH!, doe niet zo raar, je hebt geen flauw idee wat energie is! Ik begrijp nu wat ze bedoelen met energie management. Niet losgaan in het weekend. Waarom noemen ze het niet “weekend management”? Ok, een maand geleden had ik het “klus management” genoemd, ik begrijp dat alles met het woordje ‘te’ ervoor slecht is. Maar neem maar van mij aan, dat het mijn lievelingswoord was / is. Ik overdrijf misschien een beetje en ik mag echt niet klagen, maar dit zat me dwars. Het is echt wennen! Ik ga nu maar weer genieten van mijn leuke leven, dat voelt beter dan klagen over de drank die ik niet drinken kon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten