Populaire berichten

vrijdag 19 oktober 2012

Het lijkt aan te slaan


De derde dag van de kuur is ingegaan. Ik zit nog steeds de hele dag braaf op de bank met mij laptop en de tv. Heel af en toe sta ik op en doe ik wat, maar als ik de trap op ben gelopen zijn mijn benen verzuurd, dus echt fit ben ik niet. Waar ik vroeger tijdens mijn studie intens genoot van dit soort dagen heb ik nu alleen maar zin om heel veel te doen. Maar goed, ik denk dat dit nog wel even een paar weken aan zal houden. Gelukkig wordt het huis nu onder handen genomen door twee schilders die zo extreem snel werken, dat is echt top! Maandag of dinsdag zijn ze al klaar. Volgende week worden wat laatste puntjes afgewerkt door de loodgieter en over twee weken komen de nieuwe kozijnen. Half november komen de deuren en is alles af. Dat geeft heel veel rust.

Er gaan een aantal dingen wat beter nu. Ik heb het gevoel dat ik wat minder duizelig ben vandaag, dus het lijkt erop dat de kuur zijn werk begint te doen. Het is moeilijk om dat goed aan te voelen, zeker omdat ik in de ochtend een stuk fitter ben dan in de namiddag en zeker avond. Het lijkt er ook dat de krampen wat minder worden en mijn ledematen vallen wat minder snel in slaap. Dus dat is al positief. Een nadeel van de kuur is dat ik moeilijker slaap. Ik doe er lang over in slaap te vallen en wordt in de ochtend tussen vijf en zes al wakker. Best apart, ik moet zo veel mogelijk slapen, maar dat gaat slechter door de kuur die me beter moet maken. Maar dat is ook het enige. Ik heb geen waterhoofd gekregen, geen jeuk, geen hartkloppingen, geen infecties dus dat is mega!

Wat me trouwens echt op mijn lachspieren deed werken was toen ik de kuur bij de apotheker ging ophalen. Prednison in pillen vorm kan je maagzuur productie sterk vergroten met maagzweren tot gevolg. Daar kan je echt heel goed ziek van worden. Dus krijg je maagbeschermers voorgeschreven. Maar die worden niet vergoed! Je krijgt dus medicijnen tegen een schub vergoed, maar niet tegen een maagzweer, wat veel ergere gevolgen kan hebben dan de schub zelf! Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd, maar het is in mijn ogen heel krom.

Ik heb heel veel geleerd de afgelopen maanden. Ik voelde dat ik steeds meer moe aan het worden was en kan dat nu dus ook best goed pijlen. Ik weet waar mij grens ongeveer ligt en kan daar dus goed op inspelen. Ook merk ik dat regelmaat echt belangrijk is. Drie a vier keer rennen per week is heel erg goed voor me, dat houd me fris en fit. Genoeg energie hebben om goed van het weekend te kunnen genieten is heel belangrijk als mooie uitlaatklep. Af en toe te diep in het glaasje kunnen kijken, hoe gek het ook klinkt, is denk ik ook heel positief. Gezond eten, niet roken en genoeg slaap is voor iedereen heel belangrijk natuurlijk. Nu maar hopen dat de kuur de klachten de kop in drukt en dat ik over een week of twee weer bij de mensen ben, ik mis het echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten