Populaire berichten

maandag 26 november 2012

Speciaal dieet

Maarten, mijn broertje, heeft gisteren voor het eerst van zijn leven een 10 km gerend! In 57 minuten! Heel erg knap, zeker als je weet dat hij pas 6 weken had getraind en daarvoor nooit had gerend. Ik heb met hem mee gerend, hij moest het namelijk halen en ik kan goed tempo houden. We deden mee met de Weststrandwegrun in Amsterdam, een run speciaal om geld op te halen voor MS Research. Hij heeft bijna 1300,- euro opgehaald en was daarmee de op een na best gesponsorde loper van zo’n 8000 mensen! Nu maar hopen dat ze er wat aan hebben! En aan alle mensen die hem gesponsord hebben, bedankt!


Het was best pittig, die run. Ik moet er normaal geen moeite mee hebben, een 10 km lopen, maar mijn benen leken wel van lood. Ik was blij dat ik tempo mocht maken voor Maarten, anders was ik te hard gaan rennen. We zouden na de run Amsterdam in gaan, vrienden opzoeken, maar bij nader inzien was iedereen het over eens dat een ritje naar huis een beter plan was. Marije was tot op het bot onderkoeld door het wachten me de spullen bij de finish. Maarten en ik waren gewoon moe en klaar met de dag, heerlijk naar huis dus.

Een dag na de hardloopwedstrijd werd ik gebeld door een hele aardige vrouw met MS. Ze had mijn nummer via een van mijn neven gekregen en belde mij om wat meer te vertellen over CCSVI. Er zijn onderzoeken die uitwijzen dat bij veel MS patiënten de doorbloeding van de hersens slecht is en dat door middel van dotteren dit verholpen kan worden. Deze vrouw heeft dit gedaan en voelt zich sindsdien een stuk beter. Ze heeft me een dvd met haar ervaringen toegezonden zodat ik een duidelijk beeld krijg van de operatie.

Maar voor het zo ver is, ben ik eerst met Marije een nieuw dieet gestart. Dit is opgesteld door een MS patiënte die al in een rolstoel was beland maar door gezonder te eten weer kon lopen na een aantal maanden. Het is een soort oermens dieet. Heel veel groente en fruit, vlees en vis, noten en zaden en allerlei oliën. Ik ben benieuwd of ik me er fitter door ga voelen, het is in ieder geval wennen om geen brood, pasta en aardappels meer te eten. Vooral brood mis ik, ontbijten met witlof is toch niet zo lekker als een bruine boterham met oude kaas… Hier is haar link:

http://www.thewahlsfoundation.com/

Enfin, er wordt van alles gedaan om me fit te voelen. Nu maar hopen dat het effect heeft!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten