Populaire berichten

dinsdag 13 november 2012

Fatsig

-->
Het is nu een paar weken geleden dat het even echt niet goed ging. Ik kan nu echt zeggen dat het een heel stuk beter gaat. Dat uitte zich vooral op maandag. Zaterdagnacht heb ik heel slecht, zelfs bijna niet geslapen. Op zondag zag ik er uit als een wandelend lijk en voelde me ook zo. Een paar weken geleden had dat betekend dat ik de hele week uitgeput zou zijn geweest. Het is inmiddels dinsdag en ik voel me weer goed na twee lange nachten slaap. Ik herstel dus veel sneller van een korte, slechte nacht! Een duidelijk teken dat ik op de goede weg terug ben.

Ik heb ook weer zin om dingen te doen. En dat voelt heel goed! Wekenlang te moe zijn om zelfs naar het toilet te gaan is echt heel vervelend, maar dat is nu echt over. Vorige week heb ik al gerend en nu herstel ik zelfs van een korte nacht. EINDELIJK! De dingen die je je hele leven voor lief neemt zijn ineens een godsgeschenk. Het is heerlijk om weer veel in huis te doen. Koken, schoonmaken en opruimen bijvoorbeeld. Ik ben blij dat Marije dat niet meer alleen hoeft te doen. Gister heb ik de hele tuin opgeruimd en de perenboom gesnoeid. Uren lang lekker buiten bezig zijn, natuurlijk in mijn eigen “opa-tempo”.

Afgelopen weekend had mijn moeder haar expositie (www.stevensart.nl) en Marije en ik hebben haar goed kunnen helpen met drankjes, hosten en opruimen. Het was een zeer geslaagde expositie, mijn moeder heeft een aantal van haar werken kunnen verkopen. Ik had daar geen twijfel over, maar het is voor mijn moeder wel een teken dat niet alleen haar gezin, maar iedereen inziet hoe knap het is wat ze kan. Gefeliciteerd mam! (en bedankt voor die doos prosecco die over was…). Ik ben dankbaar dat ik haar heb kunnen helpen.

 Het gaat dus een heel stuk beter dan een paar weken terug. Na twee nachten tien uur slapen durf ik zelfs te zeggen dat ik me het best voel in maanden. Ik ga zo lekker over het strand rennen, want 1 ding is een beetje naar de achtergrond geschoven de laatste twee maanden… Letten op mijn gewicht. Ik ben namelijk niet alleen het meest fit in twee maanden, maar ook het meest dik in twee jaar. Ik kon eerst nog zeggen dat het door de Prednison kwam, maar dat gaat helaas niet meer op. Ik ben gewoon fatsig. Goed, weer een nieuwe (of eigenlijk 15 jaar oude) uitdaging!!

1 opmerking:

  1. Wat fijn om te lezen Bas, nogmaals dank voor jullie fantastische hulp.

    BeantwoordenVerwijderen