Populaire berichten

dinsdag 4 december 2012

Het gaat goed!


Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Geen nieuws is goed nieuws! Ik merk dat ik steeds meer en meer begin te wennen aan mijn nieuwe energie niveau. En ik merk helemaal dat me er bij neer leggen me heel goed doet. Dus wanneer ik me een uur druk heb gemaakt ga ik gewoon een half uurtje zitten en bijkomen. Wanneer je dat accepteert i.p.v. er boos om word gaat het allemaal veel beter en ik leer er zelfs van genieten! Die half uurtjes niets doen geven me de kans even achter mijn laptop te kruipen en een spelletje te spelen, of een beetje nieuwsgierig te zijn op Facebook.

Sinds Marije en ik ons nieuwe dieet volgen heb ik ook het gevoel dat mijn lichaam meer energie over houdt voor andere dingen. Het jagers-verzamelaars dieet, eigenlijk gewoon een koolhydraat arm dieet, zorgt ervoor dat ik geen honger meer heb, een beetje afval en alleen maar verse gezonde dingen binnen krijg. Na een week heb ik 1 keer pasta gegeten en voelde me daardoor merkbaar slechter en vermoeider! Ik wil niet te veel in detail treden, maar een bijkomend voordeel van dit dieet is dat de toiletgang heel soepel en bevrijdend is!

Wat gaat er minder? Door de MS niets op het moment. Ja een paar keer per dag kramp in mijn hand of been, maar dat duurt steeds maar heel even. Als ik in de avond echt last heb rook ik een joint, dat helpt mega goed te ontspannen, dus ook tegen de kramp. Waar ik wel last van heb is mijn rug, die doet nu al twee weken heel erg pijn en houd me van hardlopen. Heel rot, maar ook dat gaat wel weer over. Eigenlijk heb ik dus alleen maar positief nieuws te melden. De gesprekken met mijn banencoach gaan heel goed, Marije mag op gesprek komen bij een media bedrijf, dus werk voor ons beide ligt in het vooruitzicht.

Dat wordt voor ons heel erg genieten! Geld op de bank! Dan is alles weer redelijk normaal te noemen. En geld is belangrijk voor ons, dat super dieet van verse groenten en fruit, vlees en vis is een partij ongelofelijk duur! Maar je moet wat overhebben voor een fit en gezond lichaam….. Ik ben blij en het gaat goed, Marije en ik hebben het gevoel dat we voor het eerst in onze relatie de wind in de rug hebben. Of in ieder geval halve wind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten