Populaire berichten

dinsdag 18 september 2012

Een raar gevoel...


Voor het eerst vind ik wat moeilijker om een blog te schrijven. Dat komt aan de ene kant door het klussen en aan de andere kant omdat ik niet goed begrijp wat ik voel. Het klussen gaat steeds beter, althans met het huis. Het slopen is voorbij en het opbouwen begonnen, dat is fijn. Steeds minder stof. We slapen nog steeds in de woonkamer, maar we slapen goed.

Ik begrijp dus niet goed wat ik voel. Ik heb steeds meer krampen die ik verwijt aan de vermoeidheid. In de avonden ben ik te moe om nog boe of bah te zeggen en slaap vaak rond 21.00 uur. Ik merk ook dat mijn armen en benen minder kracht hebben en sneller moe zijn. Ik zat net op de fiets met tegenwind. Normaal fiets ik dan nog steeds iedereen voorbij, maar nu werd ik ingehaald! En ik deed m’n best! Tijdens het klussen is zelfs een schroevendraaier te zwaar en lijkt het alsof ik de sportschool net uit kom. Ik denk, maar hoop vooral dat de krachtsverlies ook door de vermoeidheid komt.

Ik vermoed dat het een combinatie van vermoeidheid, krampen en krachtsverlies is, die me niet doen begrijpen wat ik voel. Het lijkt alsof ik elke dag met een mega kater opsta. Alsof ik zwaar heb gesport een dag ervoor, ik hijs me van mijn matras. Ik denk dat de vermoeidheid daarvoor zorgt, daarentegen heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Ik voel me oud. Als dit het effect is van een full time job waarbij lichamelijk werk verijst is, dan zal ik niet meer lichamelijk werk kunnen doen.

Of zou het komen doordat ik al 6 weken niet heb gerend? Vraagt mijn lichaam om die conditietraining? Houd sporten me zo erg fit? Ik heb wel vaker een aantal maanden niet gesport en nog nooit zoiets meegemaakt, dus dat is onwaarschijnlijk.
Overigens mis ik het rennen heel erg. Ik kan niet wachten om weer door de duinen en over het strand te rennen, niet normaal.

Godver, het is half 9 en ik wil slapen. Pffff ongekend. Er zit maar 1 ding op. Vroeg slapen, morgen weer mijn best doen, niet zeuren en hopen dat het rare gevoel in mijn lichaam verdwijnt wanneer alles weer een beetje normaal is.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten